Persbericht: Koplopers in fashion Podcast #3

Platform AllGoods streeft naar duurzaamheid en transparantie, een initiatief voor bewustzijn en gedragsverandering in fashion.

Podcast #3 “Koplopers in fashion” is uit. In deze serie podcasts spreekt Annet Goede, initiator van AllGoods en founder van Cream PR iedere keer een inspirerende gast uit de textiel- en mode-industrie. Samen bespreken zij hoe het gesteld is met de duurzaamheid in de kledingindustrie. Met deze podcast en andere initiatieven hoopt AllGoods meer transparantie rond het onderwerp te creëren.

De derde podcast uit de serie kun je VIA DEZE LINK op Spotify beluisteren en VIA DEZE LINK op Itunes.

In deze aflevering gaat Annet in gesprek met Sietske van Geel van het Leger des Heils en ReShare. Het Leger des Heils is al sinds 125 jaar actief om kleding te verzamelen en te doneren aan mensen die het nodig hebben. Inmiddels is daar ook de ReShare store aan toegevoegd, een winkel vol mooie tweedehands kleding voor de vintage lover. Veel bekende Nederlandse ontwerpers en tweedehands kleding liefhebbers weten hun weg te vinden naar de ReShare stores. Hoe verlopen deze processen vanaf het verzamelen van afgedankte kleding via het sorterings proces tot-en-met het opnieuw aanbieden van de kleding. Waar loopt het Leger des Heils tegenaan en hoe kunnen wij daarbij helpen.

Over AllGoods

AllGoods is een nieuw opgericht platform, dat het gehele jaar door verschillende activiteiten ontwikkelt, met als doel: het creëren van impactvolle public relations binnen het vakgebied textiel en fashion, rondom circulariteit, duurzaamheid en inclusiviteit voor en door ALLGOOD COMPANIES & TRUE FASHION LABELS. Er is vanuit koplopers al veel kennis verzameld. Tegelijkertijd zijn er vanuit de consument veel vragen, zoals: welke modeproducenten zijn nu echt duurzaam? Waar wordt duurzaamheid als marketingtool ingezet? En: wanneer zet een modelabel een eerste stap in de goede richting?

Het platform dat AllGoods biedt, is er om media, influencers en overige stakeholders te informeren, inspireren en ondersteunen. En dat vanuit een aantal aansprekende koplopers in de modewereld, die al jaren vanuit duurzaamheid werken en voor wie dat eigenlijk de gewoonste zaak van de wereld is.

De vaste kern van AllGoods bestaat uit een aantal innovatieve koplopers  in de fashionindustrie. Zij nodigen andere partijen uit om te participeren en denken mee over nieuwe events en mogelijkheden. Het grote doel van AllGoods is bewustwording en gedragsverandering bij de consument.

Cream PR, forward-thinking PR agency for fashion and lifestyle brands, faciliteert en initieert AllGoods en zet hiermee zijn knowhow, netwerk en ervaring van ruim 21 jaar in.

Cream PR
CAST