One to watch: het duurzame urban kledingmerk Lovetrigger

Pop-up store van 11 t/m 13 februari in Amsterdam

header WM.png

De meest duurzame en bekendste producent zijn van urban wear in de Benelux. Dat is de missie van de ambitieuze startup Lovetrigger. Het productieproces van het jonge label is niet alleen duurzaam, ook de items zijn sociaal maatschappelijk en lokaal geproduceerd. De consument krijgt hierdoor een ruime keuze aan duurzame, kwalitatieve t-shirts, sweaters, hoodies, polo’s, sjaals, mutsen en jassen met een optimaal draagcomfort.

Lovetrigger heeft als doel om de impact op het milieu zo klein mogelijk te houden. Dit doen ze door duurzaam te ontwerpen, te produceren en te leveren en zo toe te werken naar een productie- en leverketen die geen negatieve impact heeft op het milieu. Tegelijkertijd bouwt bedenker Maarten Lambach aan het bestaansrecht van Lovetrigger. De ondernemer studeerde cum laude af aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten in Antwerpen en werkte onder andere voor Energie (Italië), Chipie (Spanje) en dichterbij huis voor C&A en Perry Sport. Voor Lovetrigger sloeg Lambach de handen ineen met Joël Sigling. Sigling heeft meer dan 30 jaar ervaring in het bedrijfsleven en is ingestapt om Lovetrigger financieel, zakelijk en commercieel een boost te geven.

Wil je de collectie real-life zien, dan hebben we goed nieuws, voorafgaand aan Valentijnsdag is de gehele collectie te zien in de ​ pop-up store in de Roelof Hartstraat 7 in Amsterdam. Goed idee om je lief of Valentijns date te verrassen met een Lovetrigger. De winkel is geopend op vrijdag 11, zaterdag 12 van 10.00 tot 18.00 en op zondag 13 februari van 12.00 tot 18.00.

Vergeet trends, investeer in kwalitatief hoogwaardige, duurzame basics

De collectie bestaat in eerste instantie uit basics (‘common goods’) en items waarin het merk vooral tot uiting komt (‘branded goods’). Daarna komt Lovetrigger ook met meer creatieve designs (‘creative goods’). Lovetrigger kiest er bewust voor om niet te veel in te spelen op trends. Op die manier voorkomt het merk dat er kledingstukken geproduceerd worden die na een seizoen achterin de kledingkast of zelfs op de vuilstort belanden. Lovetrigger is er voor iedereen, she/. Verder wordt het bestaande productassortiment binnenkort uitgebreid met comfortabele broeken.

Voor de productie werkt Lovetrigger samen met bedrijven die aantoonbaar goed zijn voor mens en milieu. Zo geeft het merk de voorkeur aan partijen die bijvoorbeeld GOTS- of FairTrade-gecertificeerd zijn. De kleding van Lovetrigger wordt lokaal geproduceerd, zodat het merk geen grote voorraad hoeft aan te leggen en veel sneller kan inspelen op de vraag van de klant.

Daarnaast is Lovetrigger volledig transparant over het productieproces. Het label maakt inzichtelijk welke stoffen er gebruikt zijn en welke reis de items afleggen. De biologisch geproduceerde stoffen die Lovetrigger gebruikt, zijn afkomstig uit Turkije of Portugal, en kunnen over land naar Nederland worden vervoerd. Geen extra vervuilend vervoer via vrachtboten en vliegtuigen dus. Voor toekomstige collecties gaat Lovetrigger steeds meer werken met gerecyclede materialen en andere milieuvriendelijke stoffen. ​

Niet alleen aan de productkant wordt gewerkt aan een betere wereld. Ook de mensen die betrokken zijn bij de productie zijn belangrijk voor het merk. Zo worden waar mogelijk mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt ingezet in het productieproces. De eerste collectie is volledig geproduceerd door Makers Unite, een Amsterdams confectieatelier dat gevluchte nieuwkomers uit met name Syrië en Irak helpt om toegang te krijgen tot de arbeidsmarkt. Deze statushouders krijgen hier een nieuwe kans om ​ in hun bestaande vak een zinvol en welvarend bestaan op te bouwen.

Over Lovetrigger
Lovetrigger is er uit liefde voor de wereld. Een plek die beter en schoner verdient en waar een wereld te winnen is in de kledingindustrie. Textiel en fashion zorgen, zoals we weten, voor een hoge milieuschade en sociale onrechtvaardigheid in de productieketen. Lovetrigger gaat tegen deze stroom in met duurzame geproduceerde kleding die lang mee kan gaan. De mensen die de kleding maken, worden met respect behandeld en krijgen loon naar werk. Daarnaast worden de producten waar mogelijk aan huis geleverd door een fietskoerier.

Wil je meer weten over Lovetrigger of een interview met de oprichter? Klik op de newsroom button of stuur een mail naar [email protected]

Download hier het pdf van dit persbericht.

Wil je meer weten over Lovetrigger of een interview met de oprichters? Stuur een mail naar [email protected]