Update Klingel: Must-haves om deze winter goed door te komen

header winter must haves.jpg

Je kunt er echt niet meer omheen. Deze winter gaan we serieus voor de laagjes, warme truien en vesten. Of je nu wilt of niet.

De reden hiervoor is deze: bij de meeste huishoudens gaat zo’n 75 % van het totale gasverbruik naar de verwarming van het huis. Het loont dus echt om de thermostaat een of twee graadjes lager te zetten. Draag laagjes, trek een warme trui aan en/of een vest, kruip lekker tegen elkaar aan met een dekentje en steek wat kaarsjes aan. Duik in je kast voor je thermo-underwear en wapen jezelf voor de komende maanden. Vanuit Klingel denken we graag mee:

In zo'n 200 overheidsgebouwen gaat de temperatuur sowieso 2 graden lager. Beter voor het milieu en het vermindert de afhankelijkheid van het Russische gas. Iedereen wordt opgeroepen om zelf minder energie te gebruiken. Het advies is om overdag de cv niet hoger te zetten dan 19 graden en 's nachts 15 graden als maximum aan te houden.