Klingel update #1. Heb jij hem al? De klassieke jas die uitermate geschikt is voor het Nederlandse weer.

Door de ruime collectie op Klingel.nl vind je altijd een trenchcoat die bij je stijl past.

header PB prezly.png

Het geheim van een veelzijdige kledingkast? Stijlvolle kleding en tijdloos! ​ Een voorbeeld van zo’n kledingstuk is de trenchcoat. Klingel erkent de vele mogelijkheden van dit ontwerp. Het resultaat? Een sterke collectie trenchcoats in verschillende materialen en kleuren.

Een geschiedenisles leert ons dat de trenchcoat het levenslicht zag in 1850 bij het merk Aquascutum. Tijdens de Eerste Wereldoorlog werden de kaki trenchcoats van Burberry veelvuldig gedragen door officieren. Niet gek dus dat de klassieke trenchcoat met zijn epauletten, riem, handige zakken en ventilatieopeningen militair oogt. Vervolgens werd deze stijlicoon opnieuw opgepakt in de 50-er jaren door de Engelse jeugdbeweging Mods en Audrey Hepburn in de sixties.

De trenchcoat van nu: praktisch én stijlvol
Tegenwoordig zijn internationale beroemdheden waaronder Amal Clooney, Victoria Beckham en Katie Holmes liefhebbers van de trenchcoat, maar ook voor het Nederlandse weer is de jas uitermate geschikt. Een trenchcoat is namelijk luchtig op warmere dagen, maar beschermt je tegelijkertijd tegen de onvoorspelbaarheden van het weer. En dat op een stijlvolle manier. Zo is het de perfecte jas op een jurk met hakken, maar doet hij het ook geweldig op een jeans met sneakers.

Niet alleen de trenchcoat is zo’n klassieker. Ook Klingel kent een rijke geschiedenis. Het van originele Duitse postorderbedrijf biedt de actieve vrouw al ruim honderd jaar mode voor elk moment van de dag. Een goede pasvorm, een breed scala aan maten en een groot aanbod staan centraal, zodat iedere vrouw de keuze heeft uit kwalitatieve items tegen aantrekkelijke prijzen.

De verkoopprijzen van de trenchcoats variëren van € 69,99 t/m ​ € 99,99.

Hier download je een PDF van dit bericht.

• Wil je alle beelden van dit bericht in één keer downloaden, zie hieronder de button.
  • Wil je alle beelden zien die op de beeldbank staan? Klik dan op de 2e button.
  • Vanaf nu is Cream PR het perscontact van Klingel. Wil je meer weten? Stuur gerust een mail naar [email protected].

Klingel werd in 1920 in Duitsland door Robert Klingel opgericht. Aanvankelijk werden er door het postorderbedrijf voornamelijk stoffen verkocht. Vandaag de dag is Klingel.nl een geliefde ​ webshop. Voor iedereen die graag bladert verstuurt Klingel nog steeds catalogi, inmiddels wordt ​ het merendeel van de collectie via de website aangeschaft. Het moederbedrijf huist in het Duitse Pforzheim, waar zich het hypermoderne logistieke centrum bevindt. Vanuit hier wordt het uitgebreide assortiment waaronder mode, schoenen, sieraden, woonaccessoires en huishoudelijke artikelen naar de verschillende landen gedistribueerd. De damesmode van Klingel staat met name bekend om haar eigen Labels, waaronder Dress In, Laura Kent, Paola!, Basically You en Delmod pure. Het bedrijf heeft inmiddels vestigingen in elf Europese landen.