Klingel: Hommage aan Teddy

header teddy.png

De teddytrend loopt al jaren mee en is niet meer weg te denken uit het modebeeld. Trendwatchers zijn het erover eens, de trend met het hoge knuffelgehalte pakt voor ons gevoel terug naar de kindertijd waarin voor velen de teddybeer key was.

Blijft de teddytrend nog jarenlang populair? In onrustige tijden zien we deze trend ook weer groter opkomen. ​ Misschien is de verklaring wel dat we niet volwassen willen worden zodat we de werkelijkheid niet hoeven te aanschouwen.

De trend komt voort uit een wollig en knus ogende jas van imitatiebont dat lijkt op een teddybeer. Daar is het niet bij gebleven, inmiddels zijn er teddytassen, tops en vesten en ​ heeft teddy zich door de jaren heen verder geëvolueerd naar verschillende structuren, materialen, kleuren en stijlen. Voor ieder wat wils.

Kortom, de aantrekkingskracht is groot, de teddyjas met een hoog hug gehalte mag blijven.